fredag 1 mars 2013

Färdighetsljuset i UFO-tunneln


Mina drömmars fågel.

Nu var det över två månader sedan som jag gjorde färdigt det här projektet, men detta gjorde jag min galning när jag hade som mest att göra och inte hann berätta om det. Det handlar om mitt individuella projekt från i höstas, då alla i klassen fick välja själv vilket projekt som man ville ägna sig åt. Under redovisningen fick jag visa upp ett knappt halvfärdigt resultat, eftersom jag har en lång startsträcka varje gång som jag ska påbörja ett projekt. Så medan jag väntar på att få slutföra min kvadratmeter, tröstar jag mig med att jag lyckats med att slutföra någonting alls det här läsåret.

Detalj från sidan.

En dikt inspirerad av broderiet.

Nåldynan i molateknik.

Annars forsätter jag med min nåldyna i molateknik. När jag sytt fast de här två bitarna med varandra, kommer jag att ge mig ut på jakt efter sand, alternativt fint sågspån, till fyllning åt min nåldyna.

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Molateknik går ut på att man har ett antal tyger av samma kvalité och storlek som man lägger på varandra och tråcklar ihop i kanterna. Sedan kan man klippa ut mönster genom ett eller flera lager beroende på vilken färg man vill ha. Sedan syr man ner kanterna runt det urklippta mönstret med kaststygn genom alla lager tyg.

      Radera
  2. du är så fantastiskt duktig Maria! Och du har verkligen din egen stil, den lyser igenom i allt du gör!

    SvaraRadera