måndag 4 mars 2013

Kombinerad damast


Vävstolen är förlängd för att få plats med all specialutrustning.

Sista veckan på min utbildnings sista vävprojekt och sedan lär det inte bli några vävprojekt på ett tag. Lite skönt faktiskt, det är ju yllebroderiet som jag längtar efter just nu.

Mönsterskaften med harneskvarpen.

Framifrån.

Idag har jag ägnat förmiddagen åt att väva en kombinerad damast, med både dragrustning och harnesk, vilket ger ännu fler möjligheter till mönstring. Det innebär att varje stygn dels är knutet till ett snöre i harnesken, men samtidigt är varje skaft knutet till ett drag i dragrustningen. Det betyder att jag kan väva olika sorters stjälkar med harnesken, men sedan väva samma blomma i dragrustningen, som överst i mitt prov. Det var roligt, men som sagt så börjar jag längta efter min nål och mitt ullgarn.

Prov i kombinerad damast.

1 kommentar:

  1. finns bara ett ord för denna damast --- ÅåÅåååå
    Är du möjligen på skolan till helgen? Jag har kurs då.

    SvaraRadera